Om sognet

Du kan her på siden læse mere om Sædder Sogns daglige virke. Du kan bl.a. finde kontaktinformation til sognepræsten, graver og menighedsråd. På samme vis kan du finde oplysninger om de kirkelige handlinger, gudstjenester og andre aktiviteter i Sædder Kirke, Sædder Præstegaard og Ingelstrup Kapel. Se menuen øverst til venstre for yderligere informationer.

For de historisk interesserede har vi dedikeret en række sider til fortællinger om Sædder Sogns udvikling, vores kirke, kapel, kirkegård og præstegård. Hvis der sidder læsere med yderligere oplysninger om sognets og bygningernes historie, så vil vi meget gerne høre om disse.

Kirkekaffe
Der er kirkekaffe den første søndag i hver måned. I vores kalender kan du se hvilke gudstjenester det gælder.

Kirkebilen
Dette er et gratis tilbud til sognets beboere, som bedes bestilt direkte hos Taxa Selandia Køge på tlf. 5665 3535.

Gudstjenester for hørehæmmede
En gudstjeneste for hørehæmmede er den danske folkekirkes almindelige gudstjeneste (med altergang), men den er tilrettelagt efter det princip, at alt hvad der bliver sagt, både skal kunne høres og SES. Men en gudstjeneste for hørehæmmede er ikke en døvegudstjeneste! Ved døvegudstjenesten benyttes tegnsprog.

Mund-Hånd-System er ikke tegnsprog, men en støtte til mundaflæsning. Den talende holder sin ene hånd i brysthøjde og viser med et beskedent antal håndstillinger, hvilken konsonant han siger. F.eks. er det uden Mund-Hånd-System umuligt at se, om den talende siger ‘pære’ eller ‘bære’, men med systemet kan det rigtige ord umiddelbart aflæses.

Se i vores kalender hvornår vi næste gang afholder en gudstjeneste tilrettelagt for hørehæmmede.